Efterlysning

efterlysning

Vi söker dig som är kreativ!

Du som älskar att göra saker!

Du som vill glädja dina medmänniskor!

Äntligen! är projektet för dig!

Läs mer om projektet under ”Äntligen!” här bredvid

och fundera sedan över hur just du skulle kunna bidra!

För inspiration – gå in på http://www.365saker.se/

_41h05461

Tråkigt tillägg:

Tyvärr har vi tvingats att införa vissa begränsningar.

Din medverkan får inte innebära:

  • demonstrationer,
  • religiösa sammankomster,
  • konsert,
  • dans/disco,
  • tävling eller uppvisning i sport eller idrott,
  • tivoli,
  • karnevalståg,
  • marknad eller mässa,
  • sprängning,
  • försäljning av fyrverkerier,
  • uppskjutande av raketer,
  • handel och förvaring av explosiva varor,
  • störande buller,
  • penninginsamling,
  • affischering,
  • servering av alkoholhaltiga drycker,
  • att vara ordningsvakt,
  • användning av offentlig plats för annat än vad platsen är avsedd för.

eftersom detta kräver dyra tillstånd från polisen. Använd gärna din kreativitet till att klura ut sätt att ta dig runt detta! Geniala argument är det bästa vapnet! Den 29:e mars ska vi vara beredda att snacka omkull de som behagar klaga. Men vem skulle få för sig att göra det när det gäller ett projekt vars mål är att sprida glädje?!

 

13 svar to “Efterlysning”

  1. Matti Says:

    Ibland läser man bloggar och tänker ”jaja.. det där låter ju fint” och emellanåt läser man andra bloggar – som får en att bli stum av förundran och djupaste respekt.

    Det e jag. Stum och respektfull.

    Kärlek & Konfetti!

    • 365malmo Says:

      Åh, tack! Nu blir jag alldeles rörd! Extra kul med tanke på att det är ett hafsverk som förhoppningsvis ska bli bättre och bättre!

  2. Kajsa Says:

    Även jag är rörd! Över din otroliga kreativitet och ”jävlar annama”. You go girl! Det är fantastiskt att få känna dig!

    Pussar och kramar från oss som du vet gillar dig (vissa ÄNNU mer än andra🙂 )

  3. tankeboksprojektet Says:

    Jag vet att du redan nämnt det i förbigående.. men jag säger det ändå.
    Vad sägs om en spridning av Tankeboksprojektet till Malmö i samarbete med 365 Malmö (vore ju ganska logiskt)

    Fick just en förfrågan om att sprida det vidare till Värmland och jag tänkte att nu när 365 Malmö finns, varför inte ta vara på det?
    Stöter du på någon kreativ person som vågar anta utmaningen vore det ju perfekt!

    Nu vill jag inte kasta på dig massa uppgifter. Men om du har kontakter vore det ju super för spridningens skull🙂

    • 365malmo Says:

      Hej! Ja det hade varit jättekul att ha med tankeböcker på ett hörn! Om inte nu så senare. Jag är själv en klipp-och-klistrare så jag blev jättesugen! Får se om jag hittar nån som nappar eller om jag hinner själv! Någon gång ska Malmö invaderas av tankeböcker, den saken är klar!

  4. A Says:

    Är det vad som helst man kan göra?
    Till exempel om man säljer smycken och en del av vinsten går till välgörenhet?

    • 365malmo Says:

      Hej! Man kan göra vad som helst så länge det inte bryter mot några lagar. Vet inte riktigt hur det är med försäljningstillstånd. Men kan kanske fixa en annan plats till dig, jobbar på det. En skitrolig idé hade ju varit att du gick med lång rock och sålde ur rcken så att säga. Eller på nåt sätt hängde dem på din kropp och var en vandrande affär? Som sagt, jag kollar upp andra möjligheter också! På nåt sätt ska i säkert få med det!

  5. A Says:

    Hej!

    haha, ja det hade varit skoj!
    Du får gärna maila mig om lite info!

  6. Terese Says:

    Of I will be there. Jag tänker. Gratis cupcakes till folk? Var ska man befinna sig den 29:e?

  7. Terese Says:

    *of course

    • 365malmo Says:

      Hej! Of course you should be there! Gratis cupcakes låter super! Jag mailar dig så kan vi planera vidare!

  8. Amanda Says:

    Jag ösnkar att någon skulle styra upp något sånt där i min stad. Jag är ingen som styr upp…

    • 365malmo Says:

      365 sprider sig, har inte din stad blivit smittad än? Börja med det lilla, sätt upp nån pärlplatta, lite pepp-post-its och försök få med dina kompisar.

Kommentera

