Lucka 1

Lucka 1 på Optimistkörens ledargestalt

Lucka 1 på Optimistkörens ledargestalt

Alla är vi kreativa

men få utnyttjar det

                                            Paul Goodman

 

Nu är det igång! Efter en kall promenad i ett yrvaket Malmö sitter nu 10 kalenderluckor uppe på väl valda platser. Ja, jag vet, ni såg den här igår, men det är trots allt lucka 1.

När jag som bäst höll på att sätta upp en lucka på Optimistkörens ledargestalt, som står på gågatan i centrala Malmö, kom plötsligt en polisbil smygande upp bredvid mig. Den lät alltså verkligen ingenting och jag blev så rädd att jag höll på att skita på mig minst. Bilen körde en meter ifrån mig i snigelfart och 20 meter längre bort stannade den. Då bestämde jag mig för att det var bäst att dra och medan jag skyndade mig därifrån övade jag in ett försvarstal som gick ut på att det var konst jag satte upp och att det alltså inte var olaga affischering. Men det kom inga poliser springande efter mig och när jag gick tillbaka senare satt luckan kvar. Det gjorde även den jag satt på en pelare utanför Triangeln (köpcentrum, för er som inte känner till Malmö), trots att rengöringssällskapet från Malmö stad hade dragit förbi där. Härligt att ha både polisen och Malmö Stad på sin sida!

Dagens hjälte: Lina, som tog med sig sin cykel till mig på tåget så nu behöver jag inte gå rundan varje dag.

Etiketter: , , , , , , ,

5 svar to “Lucka 1”

  1. vanessa Says:

    heja heja!
    det är kul att 365saker har kommit till malmö och till någon som tar hand om det så bra. jag håller alla tummar för dig!

  2. 365malmo Says:

    Tack! Är du själv malmöit? Då är det bara att hoppa på tåget!

  3. ordpascen Says:

    tack! va fint att jag är nämnd som dagens hjälte! det var inte så jobbigt som jag trott.

  4. vanessa Says:

    jag är en blandras, född i malmö med flyttade till djupaste skogen i blekinge när jag var tio. men min fina pappa bor kvar i malmö, och jag åker dit lite titt som tätt, så jag ska verkligen försöka ta mig ner den tjugonionde. keep up the good work sofia!

Kommentera

