Lucka 2

Lucka 2 i ett regnigt Malmö
Lucka 2 i ett regnigt Malmö

 En resa på tusen mil

börjar alltid med ett enda steg

Lao-Tse

Idag regnar det i Malmö. Då känns det inte kul att sätta upp sina älsklingar. I dag hade jag klokt nog valt den enda luckan som är handskriven med tusch…

Rundan, som idag bara bestod av 6 luckor (tack Mattias och Lina!) och som dessutom avverkades med cykel, förlöpte smärtfritt enda fram till Optimistkören. Det är helt enkelt där det händer! Bäst som jag står där och sätter upp min lucka hojtar en man surt ”Sätt inte upp skräp på konsten!”. Jag kopplar på all min charm och förklarar pedagogiskt för honom att det inte är skräp, utan konst och ber honom komma och titta. Men han vill inte utan går bara vidare samtidigt som han fortsätter grymta att ”det är inte konst du håller på med, det är skräp. Statyerna är konst.” Jag ropar efter honom att det visst är konst jag sätter upp och frågar hur han kan avgöra det när han inte ens har sett det. Men då är han redan halvvägs över Stortorget.

Tur att jag innan detta träffade en trevlig kille som gärna ville vara med på Äntligen! och diggade kalendern starkt. Gäller att sålla vad man tar till sig.

En parentes: Lappen på Lilla Torg var borta. Och det ska vara Malmös kulturplats?!

Etiketter: , , , , , ,

Ett svar to “Lucka 2”

  1. ordpascen Says:

    hihi! var hård mot de hårda, det är bra;)

Kommentera

