Underbart men ack så frustrerande

Under en magisk stund i morse var de här statyerna ännu vackrare

Under en magisk stund i morse var de här statyerna ännu vackrare

I morse när jag svängde runt hörnet från Stortorget till gågatan möttes jag av en fantastisk syn. Optimistkören, som jag de senaste dagarna använt som ram till ett av mina konstverk, var nu full med lappar. Det var tre olika citat från anrika gamla författare och på gubbarnas ansikten fanns bilder på dessa författare. Jag blev bara så himla lycklig! Det kändes verkligen som en bekräftelse och som ett oerhört stöd i min kamp för att få luckan där att sitta kvar. Särskilt passande med tanke på att jag imorgon ska träffa Sydsvenskan för att berätta vad det är jag hittar på. Så synd att det inte var idag, så att de hade fått med det här med, som en del i deras reportageserie om spontankultur.

Så till den frustrerande biten. Jag hade ingen kamera med mig. Och jag var stressad för jag hade en tid att passa. Och, nej, jag har ingen kamera i mobilen, eftersom jag i protest mot överkonsumtionen ärvt min lillasysters gamla relik från 90-talet. Jag hade alltså denna fantastiska syn framför mig och jag kunde inte föreviga den. Gah!

Jag sms-ade alla jag kunde tänka mig var i närheten då och skyndade sedan ner till Centralen för att sätta upp luckan där. Då kom jag på att typ alla andra i världen numera har kameramobiler så jag kunde ju bara fråga folk som gick förbi om de ville fotografera det och sen skicka det till mig. Jag skyndade mig tillbaka till Optimistkören och möttes av en fasansfull syn. Alla lappar var borta, inklusive min lucka. och längre bort gick förövarna, den kommunala renhållningsmaffian. (Jag vet att det inte är ert fel, ni har era direktiv uppifrån, men ibland önskar jag att ni kunde blunda för det som är vackert och sprider glädje)

Alltså en frustrerande men ändå underbar morgon. Jag har ju trots allt bilden av den fantastiska händelsen sparad på min egen hårddisk, att plocka fram när jag vill.

Du/ni som förgyllde min dag: TACK! Gör det igen så fler människor får se det! Och kontakta gärna mig för projektet Äntligen!, jag tycker ni passar perfekt i det sammanhanget!

Sms:et som värmt mest idag:

”Okej jag måste erkänna att det känns jävligt fint att sätta upp de här lapparna! Det känns som att man ger nåt fint till hela stan liksom.” /systra min

Etiketter: , , , , , , , , , ,

Kommentera

