Hjältar och marodörer i affischeringens värld

Jag har tidigare pratat om den kultur som råder i Malmö när det gäller affischering. Det är djungelns lag som gäller och det sitter affischer på de  mest spektakulära ställen. Men det råder även ett krig i det tysta om utrymmet på stadens reklampelare. De är klädda med flera lager av gamla affischer och när någon vill sätta upp något nytt görs det rätt och slätt ovanpå det som redan sitter.

I vanliga fall hatar jag när folk rättfärdigar tvivelaktigt beteende med ett slentrianmässigt ”men alla andra gör det ju”. Det är den åsikten som gör att folkmord blir möjliga. Men när det gäller affischering i Malmö har jag själv börjat använda mig av den förklaringen. För när det gäller mina älsklingar så gäller devisen: ”Muckar du med mig, så muckar jag tillbaka.” Idag såg det därför ut såhär på en pelare efter att jag försökt leta fram gårdagens lucka.

Nä, jsg hittade den inte. Däremot fann jag lucka 2 under typ 5 lager affischer...

Nä, jag hittade den inte. Däremot fann jag lucka 2 under typ 5 lager affischer...

Nu finns det även kärlek i den här branschen. Idag var det någon som hade häftklamrat fast min lucka när tejpen hade släppt. Lycka!

Tack för häftklammern!

Tack för häftklammern!

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

