Affischer och flyers klara!

affischerna-003

Efter en intensivkurs (med mig själv som lärare) i photoshop i helgen hade jag lyckats få ihop en affisch och en flyer som jag kände mig ganska stolt över. Jag började t.o.m. att känna mig lite som en datanörd, vilket var en helt ny upplevelse för mig. Måndagsmorgonen kom, jag mailade iväg filerna till tryckeriet och fick ett deprimerande svar som fick mig att känna mig som en dataanalfabet på nytt. Eftersom jag knappt förstod vad felet var svalde jag min stolthet och frågade vad han menade och fick till svar att det var gjort i fel program och i fel format. Jag såg framför mig hur jag skulle stå vid kopiatorn i skolan och trycka upp 150 affischer i dålig kvalitet, men sa till mannen i telefonluren att jag skulle försöka fixa det och återkomma senare under dagen. Luckuppsättning och skola kallade, men däremellan hann jag trycka ut en affisch och konstatera att den blev helt okej. Lättad kastade jag min in i planeringen av en redovisning om specialpedagogiska åtgärder och kände åter hopp för framtiden.

Men det slutar inte här. Ett par timmar senare ringer nämligen mannen från tryckeriet tillbaka och berättar att han nu fixat till både affisch och flyers så att de är klara att trycka. Han måste ha hört hur uppgiven jag låtit på morgonen och bestämt sig för att förbarma sig över denna stackars data-dyslektiker. Hjältar finns verkligen överallt!

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

