Bakom kulisserna

För ett tag sedan var jag och Kristoffer ute och pyntade Optimistorkestern för fotografering. Det skulle ha blivit en film men på grund av tidsbrist blev det bara pressfoton. Men kul hade vi.

_mg_0231

Vissa tittade…

_mg_0262

…andra poserade glatt

_mg_02181

När vi precis var klara med fotograferingen kom en gubbe i en sliten Malmö Stad-jacka och började rycka bort sakerna vi pyntat med. Kristoffer började direkt ifrågasätta varför han gjorde så och påpekade att det faktiskt var många som hade lett när de såg de pyntade statyerna, medan jag körde på den ödmjuka och förstående stilen (den mesiga enligt Kristoffer). Jag var bara glad att vi hunnit färdigt och tyckte det var viktigare att rädda mina grejer än att övertyga surgubben om att det var konst och inte skräp jag hade hängt upp. Jag försökte istället få honom snäll genom att bjuda på kakor. Mumsandes på en sådan gick han vidare och missade min lucka som satt längst fram! Det var det roligaste den dagen! Och det säger inte lite med tanke på att det var samma dag som asiaterna ovan lekte fotomodeller med obligatoriskt v-tecken på alla bilder. Kristoffer däremot kunde inte riktigt släppa det här med surgubben och började spekulera i om han var en pensionär som inte kunde släppa sitt arbete. Med den förra surgubben i färskt minne tyckte jag att detta var en piss i Mississippi i jämförelse.

Slutsats: Har du tråkigt så ta med dig ett par sjalar en hatt och lite kakor och pynta närmaste staty. Invänta sedan folkets reaktioner, för de kommer!

Etiketter: , , , , , , , ,

2 svar to “Bakom kulisserna”

  1. 365borlange Says:

    Det är fint att pynta statyer! Sådant borde folk göra lite oftare. Dum gubbe förresten!

Kommentera

