Lappgalleri

Mannen med Malmö Högskola-tatueringen

Mannen med Malmö Högskola-tatueringen

28-0261

28-024

28-025

Gissa vad det här är reklam för?

Gissa vad det här är reklam för

28-035

28-028
28-0271

Det här är en lapp som väcker känslor hos mig. På håll tyckte jag att den var rolig. Dans runt granen och "Psyksjuka är vi allihopa". Sen såg jag att det handlade om Anna Odells omtalade Konstfacks-arbete som jag inte gillar eftersom hon genom att fejka ett självmordsförsök tog resurser från de som verkligen behöver hjälp. Sen tänkte jag efter, var det det här som var hennes budskap, det låter ju vettigt. "Vi är alla psyksjuka". Sen tog jag en funderare till. Att säga att alla är psyksjuka är lite som att spotta oss som verkligen lider av psykiska besvär i ansiktet. "Det ni känner är inte annorlunda mot vad vi andra känner." Så mina depressiva perioder kan jämställas med vanlig deppighet? En människa med scizofreni är detsamma som en människa som är lite ombytlig? Detta gör mig minst sagt förbannad.

 

Etiketter:

4 svar to “Lappgalleri”

  1. Filip Says:

    ”Konstnären” som satt upp julgranen heter Dan Park, ett riktigt orginal, han har en skön blogg där han skriver en massa konstiga grejer. adressen är http://lidlday.blogspot.com/ och till höger på sidan finns en länk ”Affischerna” klicka på den så kommer du till hans galleri med 1000 tals affischer han gjort och pyntat stan med!

  2. Mårten Says:

    Den gula lappen är reklam för Ny Demokrati.

Kommentera

