Dagens strumpa

Träden vid Mobilia hade blivit såhär fina

Träden vid Mobilia hade blivit såhär fina

Idag var jag borta vid Mobilia en runda. Det är ett shoppingcenter här i Malmö men jag var inte där för att handla något. Jag skulle låna en kursbok av en kompis, som i sin tur hade lånat ut den till sin kompis, som jag nu skulle träffa på Mobilia för att få boken. När jag ändå var där passade jag på att sätta upp en strumpa på ett väl valt ställe. En rar tant sa till mig att det var fint att jag pyntade staden. Jag tackade och sa att om någon inte skulle gilla det var det ju bara att rycka bort den. ”Då är man bra surputtig” sa hon då. Kunde inte sagt det bättre själv!

strategiskt mellan bilutkörseln och cykelparkeringen

strategiskt mellan bilutkörseln och cykelparkeringen

I övrigt har jag ägnat dagen åt att förstå varför x upphöjt till 0 blir 1, suttit på en buss som fick 10 motorstopp inom loppet av 10 minuter samt gosat med en underbar bebis.

Etiketter: , , , , ,

2 svar to “Dagens strumpa”

  1. Sandra Says:

    Haha söt tant!

    Angående x upphöjt till noll: alla tal upphöjt till noll blir ett! Vet inte om du vill ha utförligare förklaring ^^ Eller om jag klarar av det, hähä.

    • 365malmo Says:

      Nja, alla tal upphöjt till 0 blir inte 1. Det råder nämligen skilda åsikter huruvida 0 upphöjt till 0 är 1 eller om det är 0 och därför har man bestämt att 0 upphöjt till 0 är odefienerbart. Detta och två förklaringar fick jag mig till livs igår. Den enda frågan nu är vad jag har för användning av den kunskapen som blivande förskollärare…

Kommentera

