En annan del av Malmö

Det händer att jag får 365-anfall. Då bara måste jag ut och pynta stan jag bor i. Ibland kan ingen följa med. Då går jag själv. Igår trotsade jag regndropparna och begav mig till Kirseberg. Regn är bra, för då håller sig folk inne och jag kan operera ostört.
Första leendet infinner sig redan vid välkomstskylten

Första leendet infinner sig redan vid välkomstskylten

En skyddsängel vid tågrälsen

En skyddsängel vid tågrälsen

blogga 264

Andra leendet

Andra leendet

blogga 265

För övrigt är Kirseberg en väldigt fin stadsdel med mysiga gränder och vackra gamla hus. I varje fall den delen jag såg.

Och det är förbannat trist att det är kallt och regnigt idag. Men Värnhemstorget kommer fortfarande att bjuda på värme!

Etiketter: , , ,

Kommentera

