Att hantera otrevliga människor och ett pimpat Lund

Vissa dagar råkar man ut för riktigt otrevliga männsiskor. Det kan t.ex. röra sig om en busschaufför på linje 171 mot Lund kl.09.10, vars otrevliga bemötande nästan fick mig att börja dagen med tårar. Men jag bet ihop och började istället fundera över hur jag skulle kunna vända dagen till den positiva anda som den börjat i. Jag hade kunnat göra en wodoodocka och gett igen på busschauffören på det sättet men eftersom han för stunden hade mitt liv i sina händer där han kryssade fram i morgontrafiken valde jag en annan metod. Det brukar finnas orsaker till att folk är otrevliga utan synbar anledning. Så jag började fundera ut olika möjliga scenarier som kunde förklara busschaufförens beteende. Om jag valde att se hans otrevliga beteende i skenet av att han hade ett dödssjukt barn, en mormor fast i krigets Afghanistan eller accelererande cancer i bukspottskörteln så var det lättare att skaka av sig händelsen och gå vidare.

Väl framme i Lund ägnade jag mig bl.a. åt gatukonstspaning och hittade följande:

blogga 492

blogga 493

blogga 494

blogga 495

blogga 496

blogga 497

blogga 499

blogga 502

blogga 504

blogga 500

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

