En 4-årings gatukonst

blogga 380

Man behöver varken vara tonåring eller samhällsbitter för att skapa gatukonst. Det är väl redan jag ett exempel på. Ett annat är Ebba, som med bara 4 levnadsår bakom sig redan sprider glädje med sina konstverk på Malmös gator. De här vackra bilderna skapade av häftmassa och paljetter (hon är kreativ som få) har fått smycka Värnhemstorget de senaste veckorna. Jag blir så lycklig varje gång jag går förbi och ser att de sitter kvar!

Ett tidigare alster av Ebba

Ett tidigare alster av Ebba

Med en termin kvar på Lärarutbildningen funderar jag på hur jag ska kunna övertyga kollegor och föräldrar om det underbara i att pynta staden med deras barns konstverk. Barn i förskoleåldern brukar inte vara svåra att få med så länge man låter deras kreativitet sprudla fritt.

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “En 4-årings gatukonst”

  1. Åse Says:

    Fantastiskt fina konstverk. Det rättframma går också rakt in.

Kommentera

