Hundar får faktiskt vara här

Idylliskt... eller?

Idylliskt... eller?

Jag är just nu i Glimminge plantering, klockan är över nio på kvällen och jag sitter fortfarande i en tunn klänning. Fåglarna kvittrar, det trådlösa nätverket fungerar utmärkt och jordgubbarna smakar mumsigt. Idylliskt? Nja inte riktigt… För 50 meter ifrån mig finns…

Den hatiska skylten

Den hatiska skylten

Jag kan ha viss förståelse för att hundar inte får vistas på stranden, folk vill inte sitta bland hund-kiss-och-bajs. Men heden som finns ovanför stranden borde inte vara förbjudet område! Även om alla redan går där med hund, såg jag häromdagen ett par med hundar som tvekade när de såg skylten. Jag hojtade till dem att det var fritt fram och gjorde sedan ett informativt tillägg till skylten.

Etiketter: , , , ,

Kommentera

