Hultsfred – stängselvävning

Nu när jag kommit hem från Hultsfredsfestivalen kommer jag att bombardera bloggen med dokumentation från dessa dagar. Vi börjar från början och hamnar därmed i stängselvävning. Jag kom nämligen till festivalområdet två timmar innan Göteborgsfolket anlände med biljetterna. Jag trodde att jag kunde knalla in på campingen ändå och börja slå upp vårt tält men det fick jag inte…
Så jag satte mig ner och väntade på det magiska passet. Bakom mig fanns ett stängsel runt ett tält med duschinrättning, och jag tyckte budskapet ”Kom in och bli stylad” var lite trist, så jag plockade fram några tygremsor och började väva.

hultsfred 007

Du är vacker som du är Du är vacker som du är

När jag kommit halvvägs dök plötsligt en vakt upp på andra sidan av stängslet och undrade vad jag höll på med. Jag förklarade och han påpekade att företaget som betalat för tältet och stängslet kanske inte skulle gilla det men att det fick de själva ta ställning till när de kom på morgonen därefter. Så jag fick avsluta mitt verk.

Etiketter: , , ,

Kommentera

