Hultsfred – en tidig morgon

En morgon vaknade jag vid 5. Grannarna var i full gång med efterfestandet och på en camping har man många grannar… Jag insåg att det skulle bli väldigt svårt att somna om så jag packade väskan med lite tygremsor och gav mig ut.

Lägesrapport till tältkompisen Sara (som hade vett nog att sova...)

Lägesrapport till tältkompisen Sara (som hade vett nog att sova...)

hultsfred 147

hultsfred 148

hultsfred 153

hultsfred 158

På Hultsfredsfestivalen är det alltid folk vakna, oavsett tid på dygnet. Tjejen som jobbar med att vakta genomfarter.

hultsfred 163

 

Killen som rakat sig men nu frös om huvudet och därför hade en isbjörn som huvudbonad

Killen som rakat sig men nu frös om huvudet och därför hade en isbjörn som huvudbonad

Tjejen med skylten som egentligen ville stanna och pynta men som lockades av frukost (i det här fallet kodord för hångel) i tältet

Tjejen med skylten som egentligen ville stanna och pynta men som lockades av frukost (i det här fallet kodord för hångel) i tältet

Och killen som skrivit ner sina favoritfraser på fingrarna och använde det som komplement till sin muntliga kommunikation

Och killen som skrivit ner sina favoritfraser på fingrarna och använde det som komplement till sin muntliga kommunikation

 När jag kom tillbaka till tältet efter någon timme så var det betydligt lugnare och jag kröp ner i sovsäcken och sov några välbehövliga timmar till.

 

3 svar to “Hultsfred – en tidig morgon”

  1. EvE Says:

    Haha! Snyggaste bilden på mig! (tjejen med skylten) Och, åh, vad jag önskar att jag hade fått pynta, men jag ficka nöja mig med att delta i kebab-Flash moben. En mycket trevlig sammandragelse måste jag säga😀

    • 365malmo Says:

      Haha! Ja den var riktigt rolig! Var du med på någon mer flashmob?

      • EvE Says:

        Nej, tyvärr missade/glömde jag tiden de andra dagarna så kebaben var allt jag fick tillbe. Men det var roligt nog! Jag fick lite bassning också av mitt tältsällskap för avslöjandet av kodordet, men frukosten har inte uteblivit för det så jag antar att det var okej ändå😛

Kommentera

