Möllevångsfestivalen

Min syster sa det bäst. ” Möllevångsfestivalen är som Malmöfestivalens stökiga kusin”. Och jag älskar det!

Tillsammans med Kerstin och Ronnie försökte jag göra den ännu bättre.

Vi hängde en tom paket på statyn på Möllevångstorget bredvid ett "Göm ett paket"-plakat. I paketet stod det: "Jag är väl inte gömd. Stäng och leta vidare."
Vi hängde ett tomt paket på statyn på Möllevångstorget bredvid ett ”Göm ett paket”-plakat. I paketet stod det: ”Jag är väl inte gömd. Stäng och leta vidare.”
Sedan gömde vi paket lite här och var (som faktiskt hittades! Läs kommentaren under Missa inte Möllevångsfestivalen) Sedan gömde vi paket lite här och var (som faktiskt hittades! Läs kommentaren under Missa inte Möllevångsfestivalen)
Vi uppmanade folk att börja post-it-peppa Vi uppmanade folk att börja post-it-peppa
och sätta ut minnesmärken och sätta ut minnesmärken
Det var fler som var kreativa - kritor kan användas till mer än till asfalt Det var fler som var kreativa – kritor kan användas till mer än till asfalt
Pärleporten - himmelriket för en pärlplattefantast. Här bland pärlor och soffor bosatte jag mig. Pärleporten – himmelriket för en pärlplattefantast. Här bland pärlor och soffor bosatte jag mig.

Möllevångsfestivalen – av folket, för folket. Aldrig har en slogan stämt bättre! 

 

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

