Woodoohunden

På Malmöfestivalen kommer ni att hitta mig i Kravallslöjds tält i Folkets park. Där kommer du bl.a. kunna göra woodoodockor. Därför håller jag nu på och testar olika sätt att göra woodoodockor.

I min familj har vi en hund. Hon heter Humlan och är en helt underbar liten vofsing. För det mesta. Ibland är hon pest och pina. Det är när hon rymmer ut på vägen. Eller tigger vid grannens matbord. Eller äter upp grannhundens mat. Det gör det ju inte lättare att hon är döv.

humlan 027

Så jag tänkte att en woodoodocka kanske kunde vara lösningen. Ett litet stick i den och man skulle ha hennes uppmärksamhet direkt. Trodde jag.

humlan 013

Istället fick woodoohunden en nära-döden-upplevelse vid första mötet med Humlan eftersom hon började tugga på den. Och inte funkade den heller, hon rymmer fortfarande. Men söt blev den.

Etiketter: , , ,

Kommentera

