Woodoodockor

För några dagar sedan försökte jag få med mina uttråkrade småsyskon på woodoopyssel men de nappade inte. Min lillebror gillade inte idén att man skadar någon annan och undrade om man inte kunde göra snälla woodoodockor. Jag gillade idén och insåg samtidigt att jag inte visste så mycket om woodoodockor. Efter lite surfande märkte jag att jag haft en väldigt sväv syn på detta fenomen, väldigt färgad av skräckfilmer från Hollywood. Woodoodockor kan nämligen användas mot det mesta och alltså inte bara för att få hämnd på personer man hatar. Sen dess har jag gjort två woodoodockor:

En skyddsängel

En skyddsängel

En docka som ska ge kraft och kärlek till min vän Nigina

En docka som ska ge kraft och kärlek till min vän Nigina

Kom till slöjdtältet i Folkets Park under Malmöfestivalen så kan du göra din egen woodoodocka!

Etiketter: ,

Kommentera

