Att anlägga en kolonilott

Idag följde jag med gerillaodlarna från Mykorrhiza för att fixa en ny odling på en ödetomt på gränsen till Kirseberg, invid tågrälsen. Det har varit ett gammalt koloniområde så det var fullt av fruktträd där. Idag var det mest angöringsarbete, gräva och förbereda marken. Imorgon blir det plantering, då kan jag tyvärr inte vara med men det kan kanske du? De börjar vid 18!

Välförtjänt matpaus

Välförtjänt matpaus

Etiketter: , , , ,

6 svar to “Att anlägga en kolonilott”

  1. Kasper Says:

    Shiit.. onskar jag bade i Malmo, ni verkar vara varldens skonaste manniskor! Big up till bloggen, ger mig massa inspiration och gladje!
    /Kappe

  2. 365malmo Says:

    Malmö är en skön stad! Kul qtt du inspireras!

  3. Malax Says:

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Ni har gjort det! Var och plockade en massa äpplen och päron där i slutet på förra sommaren och tänkte skitmycket på att man skulle odla grejer där. Har väldigt många bra idéer som tyvärr sällan blir genomförda, därför blir jag skitglad när nån annan gör det.
    Grym sida förresten. Big up!

  4. 365malmo Says:

    Tack! Du får gärna hjälpa till att sköta om den! Och om du vill dela med dig av alla dina ideér så är du välkommen!

  5. kim Says:

    Hej,

    Jag har varit på just den koloniområdet men kan inte komma ihåg vad den heter. Vill gärna får en lott där om möjligt. Vet du vad den heter?

    Cheers,
    Kim

    • 365 Malmö Sofia Says:

      Hej!
      Området heter Ellstorps gamla koloniområde. Men kolonilotten du ser här är gerillagardening, vad jag vet finns det fortfarande inga lotter att hyra. Jag vet inte hur det är med den här odlingen nu, hör av dig till Mykkoriza om du är intresserad!
      Lycka till!
      Sofia

Kommentera

