Njut av naturens skafferi

028

Just nu är det skördetider! Så ge dig ut i naturen och plocka och fyll sedan frysen. Ekonomiskt, ekologiskt och gott! Mykorrhiza har listat några bra skördeställen i Malmö. Vill du plocka björnbär så är mitt tips området kring järnvägen vid Östervärn. Ta med några flaskor vatten och vattna gerillaodlingen på samma gång!

Etiketter: , , , , ,

6 svar to “Njut av naturens skafferi”

  1. karin Says:

    Jag funderar på att flytta till malmö och den här bloggen gör mig glad och peppad på den idéen!

  2. Anna Says:

    Att skörda björnbär i en storstad, hur mysigt är inte det! (ja malmö är en storstad för mig som skördar bären i egen trädgård utan asfalt eller gatlyktor :D)

  3. Anna Says:

    Jag har en massa nya presentmaterial…😀 Och som sagt en massa tyg till vävning…….! Väva väva väva… Vi får ta en vävnatt någon gång i en snar framtid, så fort hösten har kommit igång och allt är i ordning😀 Jag älskar hösten!

Kommentera

