Magica de Hex-backen

När jag var sådär tio år gammal så kom det väldigt mycket snö en vinter. Vi kunde åka pulka och skidor på vägen upp till gården och i olika små sluttningar i trädgården. De olika backarna döpte vi efter seriefigurer. Den enda jag minns namnet på var Magica de Hex-backen. Det var inte ens en backe utan en trappa i trädgården. Det var helt enkelt stället man skulle hålla sig borta från om man hade skidor under fötterna eller rumpan i en pulka. Och väluppfostrade som vi var, så höll vi oss borta från den backen.

Idag var jag ute för att testa en av de andra backarna, som jag hade för mig var rättså skoj. Tyvärr hade inte backen vuxit i samma utsträckning som jag, och åket blev en stor besvikelse. Jag beklagade mig för mina syskon.

Men så började det snöa rejält och min syster Hanna och hennes kompis Olof gav sig ut för att bygga snögubbe. Efter en stund ropade hon in till oss att Magica de Hex-backen var iordningsställd för pulkaåkning och vi skyndade oss ut i snön. Här kan du se vad som hände sen.

Efter att Hanna och Olof tröttnat testade jag och Lina att åka två i pulkan ner för det hisnande stupet. Skräckblandad förtjusning!

Etiketter: , ,

2 svar to “Magica de Hex-backen”

  1. Kajsa Says:

    Min besvikelse är stor att jag inte fick testa detta. Jag r ute efter spänning i livet ju!!!

    • 365malmo Says:

      Ja, den var ju tyvärr förstörd av töandet nästa dag. Jag lovar att genast meddela dig när den är åkklar igen!

Kommentera

