Julklappar

Nu när paketen är utdelade går det bra att blogga om det som fanns i dem. (Jo, vi delar ut julklapparna på julafton i den här familjen med, men jag har varit lite seg på att få upp bilderna här…)

Idén till kudden kommer från Fuldesign, mönstret är ett hopplock från olika broderier. Texten är skapad med hjälp av det här verktyget.

Denna pärlplatta är skapad med hjälp av samma verktyg. Citatet är mitt och min systers motto i livet i allmänhet och i relationer i synnerhet. Strunta i alla ”regler” om när man får kontakta den där killen och gör vad du känner för. Det kan innebära att man skrämmer iväg någon, men man sparar både tid och ångest.

Slutligen en julklapp som har ett par år på nacken. Min syster älskar kortspelet ”Från Robinsson till Ronja” som går ut på att man ska samla på familjer med kända barnboksfigurer. Hon är även en filmfanatiker. Så jag gjorde en filmvariant: ”Från Psycho till Dirty Dancing” med familjer som ”När Harry mötte Sally”, ”Schindlers list” och ”Gudfadern”.

Etiketter: , , , , , , , , ,

4 svar to “Julklappar”

  1. Ida Says:

    Det där broderiet har jag också gett bort en gång, men i tavelform, och så tror jag det var som födelsedagspresent. Och det spelet är ju sååå roligt! Jag har inte spelat det på år och dar, men oj oj vad vi spelade det när jag var liten! Bra julklappar, hoppas du var med i Kravallslöjds tävling. Kram och gott nytt år!

  2. Kajsa Says:

    Gudanes så fina julklappar!!!!

    • 365malmo Says:

      Ja, och om jag inte missminner mig så har en viss familj en julklapp innestående… Tack för de fina pennorna och pappersboxen!

Kommentera

