Stålskrotsfigursgalleriet objekt 1

Jag vet inte hur era pappor är men min är omöjlig att köpa presenter till. Han önskar sig aldrig något. Man kan lösa det genom att ge honom godis, det går alltid hem. Men jag har gått en annan väg.

Jag är en samlare av stora mått. Oftast har jag bara en vag idé vad jag ska göra med grejerna jag sparar i mina lådor. Jag har bara en känsla av att de kan komma till användning och att jag skulle ångra mig någon gång i framtiden om jag slängde dem. Därför är mitt förråd fullproppat med tyger, knappar, pärlor och annat. En låda är full av stålskrot; muttrar, gamla blixtlås, kablar och diverse små mojänger.

Numera gör jag en stålskrotsfigur till pappa varje gång han fyller år, samt till jul och fars dag. Det har jag gjort i några år nu så det har blivit ett gäng figurer. Här är den första han fick:

Etiketter: , , , , , , ,

2 svar to “Stålskrotsfigursgalleriet objekt 1”

  1. Viktor Bijlenga Says:

    Jag gillar att sitta och läsa 365 malmö.. Det är en trevlig blogg med mycket bra inspiration..

Kommentera

