Sd har fel!

Idag har jag roat mig med att skriva ”SD HAR FEL” på olika ställen runtomkring Värnhemstorget. Då det är farligt nära tögränsen i Malmö idag så gällde det att arbeta snabbt. Texten kommer såklart att smälta bort men förhoppningsvis så har någon sett det innan dess.

Reaktionerna denna dag var ovanligt många. Det var killen i min ålder som undrade vad ”SD” var, och som när jag berättade sa att han inte var så insatt i politik… Och sedan var det mannen från f.d. Jugoslavien som röstat på sd för att han tyckte invandrare utnyttjade systemet och att det var bra att någon vågade säga vad de tyckte.

Sist men inte minst, pojkarna:

Pojke 1: Vad är ”SD”?

jag: Sverigedemokraterna.

Pojke 2: Ja, det är rasisterna va?

Pojke 1: Jag tycker också att de har fel. Det sätter vi en pommes på.

Så gick han fram och tryckte fast en pommes bredvid texten.

Etiketter: , , , ,

3 svar to “Sd har fel!”

  1. Anders @ ungsvensk.se Says:

    Jugoslaven var klokast.

    • 365malmo Says:

      Jag tror att han mest var bitter över hur samhället ser ut idag och ville ha en förändring. Han berättade att han egentligen inte sympatiserade med sd:s politik men att han röstade på dem för att visa samhället sitt missnöje. Jag föreslog att han skulle rösta blankt istället. I valet 2010 riskerar sd att bli det parti som får alla missnöjesrösterna, inte för att folk gillar deras politik utan för att de vill skicka en signal till de andra partierna. Jag hoppas att dessa använder den blanka valsedeln istället för sd:s på valdagen.

  2. satellite internet Says:

    satellite internet

    Sd har fel! | 365 saker du kan göra – Malmö

Kommentera

