Promenad på hemmaplan

”Hanna tar täten uppför backen men Humlan är hack i häl på henne. Nu måste Sofia göra ett ryck för att hinna ikapp ledarduon”

Idag har det varit helt fantastiskt väder! Klarblå himmel och strålande solsken. Jag, min syster Hanna och Humlan var ute och gick en härlig runda. Men Hanna ville gå i rask takt och jag ville stanna och ta kort ibland så vi var ju inte direkt det bästa promenadparet. Stackars Humlan var mest förvirrad och visste inte vem hon skulle följa.

Fantastiska istappar vid vattenfallet. Hanna var inte lika imponerad. "Jag har bott i Orsa, Sofia."

Det är inte bara i Svedala man har singelfester...

 Till slut tröttnade friskvårdssystern och gick i förväg. Då passade jag på och fotografera och pynta i lugn och ro.

Och storstadsfolket klagar när de får vänta mer än tio minuter på bussen. Här går det tre om dagen...

 Jag hittade även gamla spår av mig själv. Här får verkligen allt sitta kvar. Ingen städmani här inte!

 Intill den mest vältrafikerade vägen i Glimminge har den här ormen suttit sedan i somras. Det har satt sina spår…

Etiketter: , , , ,

Kommentera

