Nu grönskar det

I takt med att snön töat bort här i Malmö har jag tvingats inse att det nog inte blir mer snökonst. Även om det nu är minusgrader igen så låter jag de magiska snöflingorna ligga kvar hemma, av hänsyn till alla de som är trötta på vintern nu. Istället har jag nu påbörjat projektet att få Malmö att blomstra. Inspirerad av, vad som visade sig vara min kompis Kjeltis, uppklistrade blommor på lyktstolparna för ett år sedan har jag under sommaren samlat in en massa blommor och torkat dem. Nu är det dags att sprida dem över alla trista gråa ytor och ge Malmöborna lite vårkänslor!

Etiketter: , ,

Kommentera

