Permission

Efter att ha varit sängliggande i ungefär en vecka begav jag mig igår kväll ut på min första permission (om man bortser från ett överlevnadstripp till mataffären och en tur till tvättstugan när jag insåg att mitt gigantiska förråd av trosor succesivt förflyttats till tvätthögen).

Jag var på den sista kvaldeltävlingen inför SM i Poetry Slam och om det inte vore för att Syster Yster skulle tävla, och dessutom med helt nyskrivet material, så hade jag nog stannat i sängen.

För att värma upp och få lite frisk luft efter att bara ha studerat vårens intågande från sängplats, bestämde jag mig för att ta benen istället för bussen ner till Loftet vid Lilla torg där tävlingen skulle hållas. Det är en sträcka som vanligtvis tar ungefär 20-25 minuter att gå men som igår tog typ 45… Pensionärerna svicshade förbi mig och ändå var jag genomsvettig när jag kom fram. På vägen var jag tvungen att stanna och pynta lite.

Men trots den besvärande promenaden och en kväll som stundtals kändes lite för lång så var det definitivt värt det! Aftonen bjöd på trevligt sällskap, flera poetiska mästerverk och Syster Yster briljerade och gick vidare till kvalfinalen!

Imorse vaknade jag av regnet och kände att sopputdelning på torget nog inte var en så bra idé. Men sen insåg jag att mitt matförråd började sina och att min sociala själ skrek efter sällskap, så jag tog en runda ner till Värnhemstorget. Soppa för värme-folket är för trevliga för mitt eget bästa och efter att ha stått där och pratat alldeles för länge har jag nu retirerat till sängen igen…

Snart är det Earth Hour och jag har laddat med ljus. Visst, det kan tyckas vara ett jippo, men då det inte är ett kommersiellt sådant så har jag bestämt mig för att delta även detta år. Det finns trots allt en viss charm i att pyssla i skenet av stearinljus.

Etiketter: , , , ,

2 svar to “Permission”

  1. Lina Says:

    hm.. du är inte så duktig på att bota din förkylning tycker jag… råder till striktare förhållningsregler…

Kommentera

