Drömmen som gick i spillror

Ingen har väl kunnat undgå att höra om vulkanutbottet på Island. De senaste dagarna har vi överösts med exempel på hur detta påverkar människor runtom i världen. Min vän sitter fast i New York, islänningarna kämpar för att skydda djur, familj och hem från den svarta askan, den redan krisdrabbade världsekonomin haltar, donerade organ kan inte komma fram till sina nya kroppar, läkemedlen riskerar att ta slut och ett par har fastnat i Madrid och ser nu sin dröm om att bli föräldrar gå i spillror.

Fram tills idag har jag inte drabbats personligt av kaoset som följt efter Eyjafjallajökulls utbrott. Jag trodde aldrig att det skulle påverka mig. Men idag när jag stod i mataffären och skulle plocka ihop ingredienserna till min favoritsallad upptäckte jag vilka förfärliga konsekvenser naturkatastrofen på Island har fått. Där i hyllan med de mer exotiska frukterna gapade det tomt. Jag trodde inte att det var sant. I min kundkorg låg redan salladskålet och apelsinerna och längtade efter den sista ingrediensen – GRANATÄPPLET

Jag stod förlamad och stirrade på den tomma platsen. Jag erinrade mig att frukten brukade ha ursprungsland USA och sakta gick det upp för mig att vulkanutbrottet nu påverkat mig på ett djupt personligt plan. Jag har drabbats, det är ett faktum.

besviken

Vi känner oss kränkta.

Etiketter: , , , , , , , , ,

2 svar to “Drömmen som gick i spillror”

  1. Tyg och otyg Says:

    Ring kvällspressen och sälj din story för bövelen, du sitter ju på en guldgruva här!😉

    • 365malmo Says:

      hahaha! Jag och min kompis tröttnade på alla löpsedlar med personliga ”tragedier” i spåren av vulkanutbrottet… Jag menar, lite perspektiv på tillvaron skulle inte skada.

Kommentera

