En fyraårings gatukonst

Idag har jag tillbringat dagen med min kufru (kusins fru) Kajsa och hennes underbara döttrar Mia, 4 år och Vicki 7 månader. En del av tiden ägnades åt gatukonst.

En ansiktsblomma

Mia tejpade glatt upp en maskros bredvid sin ansiktsblomma.

Inspirerad av Mias ansiktsblommor, gjorde jag den här.

Mias konstverk på asfalten

 Under pyntarpromenaden såg vi den här vägbommen. Jag läste för Mia vad det stod. Hennes kommentar:

”Det kanske är någons hund som har bajsat där
bakom och så har de skrivit så för att man inte ska trampa på det.”
 
Den tjejen har en förmåga att se något bra i allt, en förmåga som jag som vuxen ibland önskar att jag hade mer av…
Förutom all gatukonst gjorde hon denna dag även en fantastisk teckning föreställande sin lillasyster. Bilden visar lilla Vicki när hon fortfarande ligger i mammas mage, den dagen när de på ultraljudet såg att det var en flicka, alltså hennes snippa.

Ögon, näsa, mun och armar. Också snippan längst ner.

2 svar to “En fyraårings gatukonst”

  1. Kufrun Says:

    Man blir verkligen glad …å stolt!!🙂

    Tack fantastiska masin för du finns!

    • 365malmo Says:

      Tack själv! Vi ses snart igen! Tänkte att jag och Vicki kunde väva lite i stängsel nästa gång jag kommer.😉

Kommentera

