Tejpa upp fjärilar

I det blåsiga Malmö skulle man nästan kunna se upptejpande av fjärilar som en djurvänlig handling. Så slipper de små liven kämpa mot blåsten.

Men bara nästan.

Fjärilarna jag tejpat upp idag var såklart inte riktiga, utan av papper och härstammar från de veckoblad som affären jag arbetade i förra sommaren delade ut. Det blev alltid en bunt sådana över som jag räddade från soptunnan när nästa laddning veckoblad kom. Då det var sommar var dessa veckoblad rikligt dekorerade med blommor och fjärilar och jag samlade snabbt på mig ett lager. Kuvertet med fjärilar stoppades i en låda och där hittade jag det igår. Idag har jag därför förberett pyntandet genom att göra fjärilstejp.

Det blandades in lite ögon också. Sen gick jag ut och tejpade upp fjärilarna, just idag blev det mest utanför vänners portar.

Etiketter: , ,

Ett svar to “Tejpa upp fjärilar”

  1. Henrik / enbättrevärld.nu Says:

    Oh härligt gjort ju 😀 Ska hålla utkik efter dem lätt! Och vilken tur det inte var riktiga fjärilar 🙂 Allt gott!

Kommentera

