Valet närmar sig…

…och vad vore ett val utan valaffischer?!

 

Etiketter: , ,

4 svar to “Valet närmar sig…”

  1. Bella Says:

    Hej! Jag är bara nyfiken om du varit på ubåtshallen på senaste tiden? För där har blivit pyntat med blommar på olika ställen. Jag blev förvånad, så jag är nyfiken. Kanske har vi en till pyntare i stan?😉

  2. icke-rasist Says:

    Jag tycker du kan ta dig en heldag på Rasmusgatan eller i Rosengård, sen kan du fråga dig själv vad du tycker är så underbart med att slänga in fler invandrare som vi itne tar hand om, fler invandrare som kommer hit och tar allt de FÅR från oss skattebetalande slitande människor, utan att bidra själva ett piss.

    Inte konstigt att man gärna undviker att anställa invandrare då allt man hör om dem är att de slår sönder saker, rånar saker, hotar folk och är allmänt kriminella.

    Stoppa invandringen och ta hand om de vi har först och främst, som det är nu är varken bra för dem eller oss. Tycker det är Otroligt barnsligt att slänga upp såna affischer när ni uppenbarligen inte är ett skit insatta utan bara följer trycket att vara så korrekt och solidariska.

    Räcker det inte för att ni ska fatta med detta: gå till skånes mest kriminella områden och se vad du möter på för nationaliteter.
    Eller är jag rasist nu? För att jag ser det uppenbara och inte gömmer mig bakom en massa tryck och ”jag är korrekt feg svensk”?

    Skönt att partier som skånepartiet finns (ja sen har de väl vissa sjuka åsikter också) som inser lite mer än stekiga stockholmare som sitter i sina fina villor och aldrig fått känna av hur det är att bo bland människor som hatar dig – bara för att du har svenska föräldrar och är vit.

    • 365malmo Says:

      För det första är det inte jag som ligger bakom affisherna, det ska jag inte ta åt mig äran för.

      För det andra så bor jag i Malmö och har ofta varit i Rosengård. Det är ett område som fått oförtjänt dåligt rykte då det enbart är de negativa sakerna som plockas upp av media. Alla som bor i denna stadsdel blir därmed förknippade med det som ett fåtal individer gör. Oroligheterna i Rosengård är koncentrerade till Herrgården, ett område som är så förfallet att om jag skulle tvingas bo där så hade jag också blivit frustrerad. Jag försvarar inte deras beteende men har förståelse för deras frustration.

      För det tredje så är det individer som ”rånar, hotar och är allmänt kriminella”. Dessa individer finns inom alla folkgrupper, oberoende av religion och etnicitet. Rötägg finns överallt. Jag vill inte bli hopkopplad med dumma saker som andra 25-åriga ungdomar gör bara för att vi råkar vara lika gamla. Så skippa generaliseringarna är du snäll.

      För det fjärde så anser jag inte att vi kan ”stoppa invandringen och ta hand om de vi har först.” Folk fortsätter fly undan krig och förföljelse och kan inte vänta. Även om en möglig lägenhet i Herrgården inte är lockande så tror jag att valet är enkelt om alternativet är en sönderbombad bostad i Mogadishu.

      Slutligen skulle jag vilja göra ett tankeexperiment med dig (och andra som är negativa mot invandring). Föreställ dig att det blir krig i Sverige, eller att stora delar av landet hamnar under vatten när isarna smälter, eller att det sker en kärnkraftsolycka, eller något annat som gör att du blir tvungen att fly. Det kan vara svårt att föreställa sig när man är uppvuxen i trygga Sverige men jag har fantasi och hoppas att du med har det. Tänk att du måste fly till ett annat land, ett land där du inte förstår ett ord av vad människorna säger och där samhället är uppbyggt på ett helt annat sätt. Fundera sen över vilken flyktingpolitik du skulle vilja bli bemött med.

Kommentera

