Vädret går på maskerad

Igår var det återigen maskerad! Jag älskar mitt liv! Den här gången var det syskonen Fredrik och Sara som hade gemensamt födelsedagskalas. Temat var fritt och därför dök det upp lite allt möjligt. På plats kunde man även botanisera bland olika masker, föreställande allt från Einstein till Cleopatra. Jag kom som vanligt på i sista stund vad jag skulle vara. Tur att man har en sykunnig inneboende, en (eller snarare tio) skattkistor med allt möjligt pysselmaterial och en del saker och idéer från andra maskerader att utgå från. På två timmar förvandlade jag mig till Vädret.

Sol, regn, snö, åskmoln och blixt

Åskmoln skulle visa sig vara heta på dansgolvet

Värdparet – siamesiska tvillingar kvällen till ära

Ronnie, som fastnat i en dator/TV, som vi fyndade i Rönnens elektronikåtervinningscontainer. Det är svårare än vad man tror att frigöra en dator…

En läskig maharaja

Marilyn Monroe var där men hon gillade inte när jag blåste under hennes klänning. Vädret ville ju bara göra utklädnaden komplett…

Marilyn Monroe gillade inte när jag blåste under hennes klänning. Vädret ville ju bara göra utklädnaden komplett...

I särklass kvällens läskigaste mask! Det fanns inte mindre än tre Fredrik denna kväll.

Fredrik nr 2

Fredrik nr 3

Ett dansgolv skapades och efter ett tag plockades limbo-staven fram.

Limbo – Alice

Erik tar sina 2 och någonting under pinnen

Siggie busar med dansken

  Sista anhalt innan sängen: hissen. Där hade två ballonger efterfest. Övervägde att joina dem men Vädret måste tänka på morgondagen. Solen går upp tidigt nu när sommaren närmar sig.

Etiketter: , , , , ,

2 svar to “Vädret går på maskerad”

  1. Flaming Fiona Says:

    Haha, VÄDRET – mycket bra idé! Då kan man va säker på att man inte kommer utklädd till samma sak som nån annan…🙂

  2. 365malmo Says:

    Tackar, tackar! Jag kollade in din maskerad och där var en hel del roligt där med!Länge leve maskeraderna!

Kommentera

