Presentkort på cykelhjälm

Igår fyllde min vän Emma år. Hon önskade sig en cykelhjälm. Vi visste inte vilken vi skulle välja så vi gav henne ett presentkort istället. Det är ju så tråkigt att bara komma med ett platt kuvert så jag fixade ett roligare alternativ. Jag tog en gammal hjälm och pyntade den med blommor. Jag valde den sort som det fanns mest av.

Maskrosor - naturens egna små solar, som har ett alldeles för dåligt rykte

Sedan tejpade jag fast maskrosorna på hjälmen:

Med den här metoden håller sig inte blommorna så många timmar, men hjälmen lyser som en sol så länge det varar! För en mer hållbar hjälm rekommenderar jag en annan sorts blomma (maskrosor vissnar ganska snabbt) och någon form av vattentillförsel.

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Presentkort på cykelhjälm”

  1. Sofia Andersson Says:

    Åh va fint det blev! Maskrosor är så fina tycker jag! Kul!

Kommentera

