Mysigaste hörnan på Möllevångsfestivalen

…hittade man i korsningen Kristianstadsgatan/Falsterbogatan. Där höll jag till med gosigaste soffan, stickor, garn, nålar och massor med tyg och välkomnade folk att slå sig ner och skapa gatukonst, alltmedan jag själv satt och pysslade.

 Min pysselhörna var nog en av de mest fotograferade platserna under festivalen. Efter att ha hamnat i lördagens Sydsvenskan var det många som hälsade på ”hon som satt i soffan i tidningen”…

Folk pysslade som aldrig förr.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Plötsligt kom karnevalståget förbi och från vår soffa hade vi perfekt överblick över det hela (när vi ställt oss på soffan, vill säga). Där stod vi och dansade i takt till trummorna och skrattade åt alla konstiga dräkter. Det borde vara karnevalståg oftare, man blir ju så himla glad av det! Min kamera fick fnatt så bilderna från karnevalen blev inge vidare – se på de här istället. 

På konstgatan var man omgiven av andra kreativa människor. På ena sidan fanns en öppen ateljé där alla – gammal som ung, novis eller konstnär, kunde måla. Planket fylldes med fantastiska målningar.

På andra sidan växte två spännande installationer fram på en stomme av vitfärgade flyttkartonger, en om manlighet, gjord av Beyond Axelsson, den andra  skapades av Olof Melander och Ak Waara.

Men härligast av allt var nog när två tjejer dök upp när jag höll på att plocka undan. Jag stod och försökte klura ut hur jag skulle få hem alla kläder och tyger som inte gått åt och erbjöd tjejerna att ta vad de ville ha. De lös upp och kastade sig över kläderna och utropade gång på gång: ”Åh, det här är den bästa dagen i mitt liv!”

En annan höjdare var Ronnies tolkning av ”vill du köpa en knapp och stödja Möllevångsfestivalen”-barnen: ”Köp en knapp och stöd mitt beteende”.

Etiketter: , , , , ,

Ett svar to “Mysigaste hörnan på Möllevångsfestivalen”

  1. Mer bloggat « Möllevångsfestivalens blogg Says:

    […] https://365malmo.wordpress.com/2010/07/25/mysigaste-hornan-pa-mollevangsfestivalen/ http://www.cosmopolitan.se/blog/i-huvudet-pa-en-cosmotjej/2010/07/24/mollevangsfestivalen […]

Kommentera

