Ljusglimtar i mörkret

Nu känns det tungt. Alliansen vann över de rödgröna. Sverigedemokraterna kom in i riksdagen och ökade i Malmö. Sverige känns plötsligt som ett kallare land. När jag sätter mig på bussen på morgonen slår det mig att statistiskt sett är någon här sd-anhängare. Det är tragiskt, särskilt med tanke på att det känns som att många av de som röstade på sd gör det av missnöje mot de andra partierna och inte för att de sympatiserar med allt sd står för.

Samtidigt får man inte glömma att den stora majoriteten, drygt 94% INTE ville ha in Sverigedemokraterna i riksdagen. Med det i tankarna passade jag på att pynta på väg till jobbet i morse. Hoppas att dessa bilder kan peppa er!

Etiketter: , , , ,

4 svar to “Ljusglimtar i mörkret”

  1. Kufrun Says:

    Du tänker precis som jag vännen!
    1. de flesta som röstade på SD gjorde det av missnöje och okunskap
    2. en STOR majoritet röstade INTE på SD

    Så måste vi tänka. Hoppet e inte alls ute.
    KRAM å tack för ljusglimtarna!!
    (hoppas vi kan ses snart igen)

  2. Lina Says:

    sant. en av mina jobbkompisar röstade på sd o vi har pratat lite på fb om det. hon är mest bara okunnig. tyvärr är hon inte öppen för diskussion. men jag försökte i alla fall.
    frågan är vad man bäst gör nu. vi får fundera ut saker tillsammans.
    kram

Kommentera

