06.15

Då borde man ligga och sova. Men de dagarna då jag öppnar på jobbet är det så tidigt jag passerar den här platsen. Vid det laget har jag redan varit uppe i en timme och åkt buss genom halva stan. På bussen har jag träffat den oerhört pratglada mannen som skiner upp som en sol varje gång han ser mig och som stolt berättar för alla när jag gått av att han ”pratat med den tjejen”. Det är mannen som hoppar på vid Södervärn och som har hunnit fria vid Nobeltorget (5 minuter senare för er som inte har Malmökoll). I början var han mest jobbig men sedan jag klargjort att jag trots att jag är singel inte vill gifta mig med honom så utgör han ett riktigt trevligt inslag dessa hutlöst tidiga morgnar. Han gör ju bara det som alla borde göra, ta chansen att få kontakt med andra människor.

Och det är aldrig för tidigt för att pynta…

Etiketter: , , ,

Kommentera

