Pynta dina cykelkorgar

image

image

image

image

image

Igår blev jag äntligen färdig att lämna in min cykel som stått med punka och samlat regnvatten utanför min gamla lägenhet i en liten evighet. Cykelreperatören gillade mina pyntade cykelkorgar och undrade om det var jag som hade vävt i stadens stängsel och det kunde jag ju inte neka till. Han berömde mig och sa att de just nu hade en väntetid på minst tre dagar.

Men jag hann inte långt förrän det ringde i telefonen. ”Din cykel är klar nu.” Oj, tänkte jag. Var det bara ett simpelt fel som jag nu skulle få betala en halv förmögenhet för?
Nejdå, när jag kom tillbaka till affären så var en kille i full fart med att fixa min punktering och den killen som jag snackat med förklarade att jag som gjorde så mycket fint i staden fick gå före i kön. Så fina människor det finns! Tack!

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Pynta dina cykelkorgar”

  1. Tyg och otyg Says:

    Åh, vilken bra snubbe! Och fina cykelkorgar du har, nu började det klia i fingrarna… Har börjat samla på mig tygblommor för att pimpa min cykelkorg, men inte kommit längre än så.

Kommentera

