Förbereda en utställning

image

Idag har jag varit på Halmstads konsthall hela dagen. Vilken byggnad! Wow! Glas och rymd och bibliotek i samma byggnad. Jag skulle kunna bo där!

Idag har jag i princip bott där. Jag har hållt på att förbereda för utställningen som öppnar imorgon. Den heter Mjuka tags och jag deltar med stängselvävning, pärlplattor och en fobivante. Pressen var där idag och ställde frågor om rätten till det offentliga rummet och könsskillnader inom gatukonst. Väldigt intressanta samtal!

Med på utställningen finns även Ulrika Erdes som broderar in budskap på tåg- och bussäten. Jag passade på att brodera på hennes soffa.
image
Och en hyllning till barnen på min förskola:
image

Fler bilder kommer imorgon. Jag vill ju inte avslöja allt innan utställningen öppnat…

Etiketter: , ,

Kommentera

