Antirasistiska demonstrationer

Förra söndagen var det en jättestor demonstration i Malmö, mot rasism, fascism, nazism och våld. Uppslutningen var enorm, uppskattningsvis var vi 10 000! Det var mäktigt samtidigt som det var trist att det va så många som inte var där. Tragiskt när man inte kan lägga meningsskiljaktigheterna åt sidan för ett par timmar för att visa att vi står enade mot dessa hemska krafter.

image

Men jag var där! Megafonen var tanken att någon annan skulle använda. Eftersom jag var början till hes var planen att någon annan skulle låta för mig med. Yeah right.

image

Ebba låter Kalle göra sin röst hörd. Underbart joller ut till folkmassorna.

I veckan har jag arbetat på en hyllning till den här demonstrationen. Idag satte jag upp den vid Värnhemstorget, här är sällan några demonstrationer.

image

image

image

Sen fick jag vakta tills gatukontoret kört därifrån.

image

Slutligen en liten kommentar till cirkusen i Tomelilla:
image

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

