Stängselvävning i kubik och kvadrat

Då uppdateringarna p.g.a. det fantastiska vädret och bristen på internettillgång inte varit lika frekventa den senaste tiden, kommer här ett inlägg som heter duga! Den senaste tiden har gått i vävandets tecken och här är vad jag och mina vävarvänner åstadkommit:

Då anläggningen av parken utanför Entré är färdig och stängslet med ”Du är vacker som du är” tagits bort så kände vi att det behövdes skrivas på nytt. Den här gången blev det på ett stängsel som såg smått eländigt ut vid Katrinelunds industiområde. Vägen är vältrafikerad av både bilar och cyklar, och att det är min väg till jobbet gör det ju inte sämre.

Min nyfrälsta stängselvävarvän Yona lyckades övertala personal och chef på sin förskola att stängselvävning var det perfekta sättet att smycka deras stängsel. Så jag bjöds in att väva tillsammans med barnen, väldigt spännande!

Korta stunder av koncentrerat vävande och sedan leka en stund, för att efter en stund komma tillbaka igen. För att ge lite mer utrymme för barnen, som ju såklart inte ville styras till att väva i de rutor vi tyckte de skulle väva i, så fick de fylla stora hjärtan med färg.

 Vissa startade även egna projekt. En kille fick dille på att väva vid grindarna så att de inte gick att öppna…

Barnen visade stolt upp det vackra stängslet för människorna som gick förbi förskolan. På onsdag ska jag tillbaka och väva en regnbåge – bilder kommer! Nu ska jag ut i solen och riva gamla lakan. I brist på stängsel att väva i får man förbereda sig inför nästa Malmö-räd.

Etiketter: , , ,

5 svar to “Stängselvävning i kubik och kvadrat”

  1. Stängselvävning « Maths hörna Says:

    […] Trästaket kan ha en charm medan dagens ståltrådsstaket kan vara lite så där. Men på bloggen 365 Malmö hittar man ett tips om hur man kan smycka ut […]

  2. Sofia Andersson Says:

    Åh va fint! Livar upp vilken trist inhängnad som helst! Mera mera!

  3. Henrik / enbättrevärld.nu Says:

    Helt underbart är allt jag har att säga 🙂

  4. Helen Fonovich Says:

    Vad heter materialet som de har vävt med?

Lämna en kommentar